sobota 16. ledna 2016

BodyVoiceBand - krásné a stylové divadlo

Café Bizarre

7.1.2015 Jatka 78


Berttod Brecht: Bubny v noci 
před časem Baráčnická rychta

E.F. Burian: Vojna
ještě před delším časem Disk





    Skupinu BodyVoiceBand tvoří bývalí studenti DAMU, kteří se nechtěli po škole rozejít, ale chtěli navázat na svoji tvorbu v DISKu. Tvoří velmi zajímavé a stylově čisté inscenace s nezaměnitelnou poetikou.
    Poprvé jsem od nich viděl v DISKU inscenaci slavného představení Vojna od E.F.Buriana. Jeho atmosféra, "čistota" provedení i upřímný elán všech účinkujících mě úplně očarovaly. Názorná demonstrace nepravděpodobné skutečnosti, že učebnice o dějinách divadla (ne, že bych je četl) mohou mít někdy pravdu. Tohle představení musím jistě vidět znovu. Asi ale půjdu i na ty ostatní.


Druhé setkání se souborem bylo v Baráčnické rychtě. Tamní atmosféra ještě umocnila dojem z raného Brechtova díla Bubny v noci. Byl jsem také rád, že jsem mezi čerstvě mladými herci viděl i moji oblíbenkyni z o něco staršího ročníku Marii Štípkovou (alternuje ji další z mých oblíbených Eva Leimbergerová). Znovu to byl silný a hluboký zážitek, který tak rychle nevyprchá.




Café Bizarre je pásmo inscenovaných šansonů. Všichni herci zpívají s citem pro význam zpívaného textu a spojující akce jsou přesně dávkovaným koktejlem laskavého humoru, stylizace a opravdovosti. Kvalita hudebního doprovodu je (pokud to jsem schopen posoudit) výborná. Velký podíl na vytváření atmosféry má i nápadité výtvarné řešení scény i volba kostýmů. Celkově velmi působivé představení. Úplný balzám na duši.

Pokud si potřebujete odpočinout od blázince "tam venku" a strávit večer v divadle s příjemnými, nadanými, inteligentními mladými lidmi, moc lepších voleb než tuhle partu v Praze nemáte.




Moje album z představení Café Bizarre

Žádné komentáře:

Okomentovat