pátek 22. ledna 2016

Orlando - mimořádně poetické představení o.p.s. Masopust


Virginia Woolfová: Orlando
režie: Anna Petrželková
adaptace podle románu Virginie Woolfové a hry Lenky Lagronové: Tereza Marečková  a Anna Petrželková
hrají: Anežka Kubátová, Miloslav König, Martina Krátká, Tomáš Dianiška, Ivana Šolcová  
o.p.s. Masopust
Elliadova knihovna (II.p. Divadlo Na zábradlí)

Divadelní spolek Masopust se specializuje na uvádění velmi obtížně uchopitelných témat na jeviště. Vždy je to ohromně zajímavé. Mám pocit, že nejenom pro diváky, ale i pro herce.

Poprvé jsem viděl jejich Ibsenova Branda a napsal o něm do prvního blogu glosu.  Určitě chci napsat o jejich snažení další. Od té doby se mi daří vidět všechny jejich výtvory.

Orlando je jedno z nejkouzelnějších představení, které je možné v současné době v Praze vidět.
Viděl jsem ho již čtyřikrát a nemohu se nabažit. Vždy, když to hrají a já tam nejsem, mám pocit promarněné příležitosti.

Je to kondenzovaná poezie a fantazie jak v hudební, výtvarné, obsahové, tak především herecké složce. 

Hlavní postavu Orlanda hrají Anežka Kubátová (tu část, kdy je mužem) a Miloslav König (tu, kdy je ženou). Doufám, že vás závorky nevyděsily. 

Vězte, že v tomhle "kuse" je všechno možné - a hlavně všechno v rámci poetiky, kterou s radostí přijmete, opravdové a důvěryhodné. 

Oba herce mám hodně rád a sleduji jejich výkony již dlouho, ale myslím, že jsem je moc často neviděl tak soustředěné a uvolněné současně. Oba kromě jiného výborně zpívají a hrají jak na hračková piána, která se válejí po podlaze scény, tak na leccos jiného.  Musí být dost těžké se z toho laufu, ve kterém během představení jsou, dostat zpět.

Vedlejší postavy - neméně fantastické - hrají výborně další moji oblíbenci - Martina Krátká a Tomáš Dianiška. Je to také herecký koncert.

Až na představení půjdete, kupte si program, vyplatí se si ho klidně až doma přečíst. Jsou tam i úryvky z básní Virginie Woolfové, kousek vidíte vlevo. Překvapilo mne, že na mne (pod vlivem představení) mohou anglické verše tak působit. 
Musím si je někde selhat.


Moje album z návštěvy představení 19.11.2014

Moje album ze čtvrté návštěvy






Žádné komentáře:

Okomentovat