pátek 11. prosince 2015

Proč začínám znovu a co od blogu lze a co nelze očekávat

V roce 2008 jsem začal psát blog Kultura a zážitky. Na stará kolena jsem totiž začal hodně chodit do divadel a na výstavy a cítil jsem potřebu se nějak podělit o své zážitky s přáteli, kolegy, rodinou i studenty. Do té doby jsem čas od času posílal spamovací maily, což se brzy ukázalo jako pracné a především nevhodné. Původně jsem si představoval, že by do blogu přispívalo více lidí, proto jsem své glosy podepisoval jen šifrou rsk. Několik přátel jsem dokonce v jednotlivých případech k napsání glosy i přesvědčil. Ale taková idea se ukázala jako nerealistická. Tak jsem blog nadále chápal jen jako svůj.

Původně jsem měl ambice psát - byť krátké - glosy o skoro všech návštěvách divadel. To se ale nedalo stíhat, Důsledkem bylo, že jsem o (pro mne) důležitých zážitcích nakonec nenapsal vůbec, protože právě u nich jsem se snažil vše pořádně rozmyslet a trochu si pohrát i s formulacemi. A nedokázal jsem se rozhodnout, zda je pro mne důležitější "úplnost" pokrytí divadelních zážitků nebo psaní kvalitnějších glos.

  V roce 2012 jsem psaní blogu zanechal především pro to, že jsem nestíhal mnoho jiných důležitých věcí a měl výčitky svědomí, že se věnuji takové neužitečné činnosti, když mám jinde tolik nedodělků. Ne, že bych teď stíhal víc než před třemi lety, ale "oficiálních" povinností mi přece jen ubylo. Takže jsem se rozhodl blog obnovit. Asi opět bude především - i když ne jen - o divadle.

Vždy jsem glosy chápal jako čistě osobní a nesnažil se o nějakou "objektivní kritiku". Co by to taky bylo? Až na velmi vzácné výjimky jsem se nesetkal se žádným zdrojem kritiky, který by mne bavilo sledovat a něco by mi dal.
Neměl jsem a nemám nějaké literární ambice, jen mám někdy chuť své pocity a dojmy podrobněji formulovat, abych jim sám lépe porozuměl. Pokud by některé glosy byly zajímavé i pro někoho jiného, pochopitelně by mne to potěšilo.
Další funkcí blogu může být "památník". Časem totiž i na představení, která se mi moc líbila (skoro) zapomenu. A to je škoda.
Neplánuji proto nějaké pravidelné termíny zveřejňování glos a ani si nejsem jist jak dlouho s blogem vydržím. 
Nevím také, jestli budu psát víc úvah nebo jen krátkých tipů na zajímavá představení či události.
Uvidíme!

Žádné komentáře:

Okomentovat