neděle 20. prosince 2015

Vrcholný zážitek - Dáma s kaméliemi Johna Neumeiera podruhé - i vy máte ještě šanci


Poprvé jsem tento balet viděl (spolu s dánskou královnou) v Kodani v září 2014, kde hostoval hamburský balet. Představení se mi moc líbilo. O svém nejen baletním výletu do Kodaně možná ještě napíšu.

Díky antibiotikům jsem nemusel nechat propadnout lístek na přenos téhož baletu, který John Neumeier nastudoval se souborem moskevského divadla Bolšoj. A bylo to nesmírně silné představení s dokonalýmí výkony všech tanečníků.


Sólisté byli naprosto skvělí - na hranici snů. Světlanu Zacharovou jsem viděl (v přenosech) už hodněkrát, vždy byla technicky perfektní. Teprve v téhle roli si mne však - navždy - získala. Božský výkon! Ze srdce jí tuto roli přeji. Zaslouží si ji stejně jako si tahle role zaslouží její výkon.


Podstatu kouzla této inscenace vystihl v přestávkovém rozhovoru tanečník, který tančil Armanda kdysi na první premiéře (asi ve Stutgartu): "V tomhle baletu nestačí být naplno tanečníkem, ale každý představitel musí být především naplno člověkem. Není v něm jediná samoúčelná pirueta nebo skok."


Chodím na balet obecně hodně, tedy i na přenosy z Bolšoje. Pochopitelně obdivuji technickou úroveň souboru (oni používají termín "atletický" styl), ale většinou mě představení nevzala za srdce. Speciálně jsem neměl nikdy velkou touhu vidět představení znovu.  


Dáma s kaméliemi je výjimka - i Vy máte ještě šanci:


Přenos se opakuje v neděli 10.ledna 2015 v kině Radotín

 od 16 hodin. Hodně návštěvu doporučuji!  



Abych nezapomněl, k celkovému dojmu z inscenace přispěl i velmi podařený výběr z hudby Friderica Chopina. 

Sami tanečníci v rozhovorech poukazovali na jednu z příčin mimořádných kvalit inscenace. vyprávěli, že jim John Neumeier po každém tréninku velmi dlouho vyprávěl o tom, jak chápe jednotlivé postavy hry.

Světlana Zacharová v přestávkovém rozhovoru prohlásila, že v této inscenaci vůbec nemyslí na techniku, ale "prostě prožívá život hlavní hrdinky, jak ji autor vytvořil". 






Na své si přijdete i v případě, že je pro Vás technika v baletu hodně podstatná. Kdyby se nasamplovalo 15-20 minutových smyček, jaké se obvykle z baletu dávají na Youtube, nedopadla by tahle choreografie vůbec špatně. 

Hodně se těším na reprizu!!!

Žádné komentáře:

Okomentovat